روستای هجیج مهد صنايع دستي استان چشم به راه گردشگران نوروزي




روستای هجیج از جمله پرجاذبه‌ترین نقاط استان کرمانشاه و از مناطق دیدنی اورامانات است و در 25 کیلومتری شهرستان پاوه قرار دارد .

روستای هجیج یکی از روستاهای پلکانی پاوه است که با کوه‌های سنگی، مناظرسرسبز، چشمه‌های خروشان و مسیر پرپیچ و خم چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند، به طوری که علاوه بر گردشگران، همواره هنرمندان خوش ذوق را به سمت خود می‌کشاند. با توجه به سبک معماری خاص روستا، پشت بام هر منزلی حیاط منزل پشتی محسوب می‌شود .




روستای هجیج یکی از شگفت انگیزترین روستاهای جهان است با مجموعه‌ای از خیابان‌های نیم‌دایره و ردیف ساختمان‌های یک رو به دره عمیق و رودخانه زیبای سیروان .



اینجا مهد صنایع دسنی استان کرمانشاه است، به گونه‌ای که از گیوه‌بافی که پایپوش مردمان مناطق کرد نشین است گرفته تا لباس‌های سنتی بافته شده از پشم و رنگ طبیعت، تا تهیه خوراک و مایحتاج خوردنی و هر آنچه که نیاز زیستن است خودکفا می باشند که این همه تلاش، کوشش، ذوق و هنر، ریشه در فرهنگ، باور و توانمندی آنان دارد .




آبشار بِل، سد داریان، معماری پلکانی و امامزاده سید عبیدالله فرزند امام موسی کاظم (ع) که اهالی منطقه از آن به نام کوسه هجیج یاد می کنند، روستای هجیج را به یکی از مقاصد گردشگری طبیعی، فرهنگی و زیارتی تبدیل کرده است.




دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران