گرامیداشت روز ملی شورا


به مناسبت روزملی شورا مراسم گرامیداشتی با حضور استاندار  کرمانشاه و معاونین و مدیران استانی و جمعی از اعضای شوراهای روستایی استان در  سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار گردید . در این نشست صمیمیاستاندار کرمانشاه با تاکید بر جایگاه ارزشمند شوراها، گفت: این انتظار هست که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به اشرافی که بر محدوده های انتخاباتی خود دارند، به جای صرفا بیان مشکلات، به ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع این مشکلات بپردازند .

محمدطیب صحرایی  با اشاره به جایگاه ارزشمند شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمهوری اسلامی گفت: شوراها بهترین نمادجمهوریت نظام بوده و به معنای حقیقی یکی از ارکان جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی در کشور هستند .

وی افزود: همانگونه که درقانون کشور جایگاه نمایندگان مجلس تعریف شده، جایگاه نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا هم تعیین شده و باید از ظرفیت شوراها در اداره بهتر امور در شهرها و روستاها استفاده شود .

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شوراها گفت: برای این کار ابتدا باید شان و جایگاه این مجموعه شناخته شود و برای این کار در وهله اول خود شوراها باید به قانون مشرف بوده وشرح وظایف و جایگاه و حدود اختیارات خود را بشناسند .

استاندار کرمانشاه باتاکید بر دغدغه مند بودن شوراها گفت: زمانی که اعضای شورا با رای مردم انتخاب می شوند نماینده مردم هستند و باید دغدغه های مردم را دنبال کرده و به جای اعمال سلیقه های شخصی، باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند .

صحرایی با بیان اینکه یکی از اهداف ایجاد شوراها، چابک سازی و سبک سازی دولت و تسهیل انجام امور مردم است، گفت: در همین راستا شوراها باید تسهیل گر امور باشند و وظایفی را از روی دوش دولت‌ها بردارند .

استاندار کرمانشاه به صحبت های نمایندگان شوراهای شهر و روستا در این جلسه اشاره کرد و افزود: اینکه نمایندگان شوراها با سخنرانی‌های طوفانی تنها به شرح مشکلاتی که همه از آن مطلع هستیم می پردازند، دردی از استان و شهر و روستاهای آن دوا نمی شود و به جای شرح مشکلات باید به فکر ارائه راهکار و پیشنهاد باشند .

صحرایی گفت: همه ما به خوبی به مشکلات واقف هستیم و زمان آن رسیده که چاره اندیشی کرده و راهکارهای عملیاتی برای رفع این مشکلات ارائه کنیم .

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مشکلات در استان بسیار است و کسی منکر آن نیست، اما در کنار آن ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف داریم که باید با هم اندیشی، از آنها برای رفع مشکلات استان بهره گیریم .

صحرایی گفت: همه باید به درستی مشکلات را شناخته و اولویت بندی کنیم و در گام بعدی هرکس به سهم خود به فکر راه چاره برای حل این مشکلات باشد و درگام بعدی باید اقدام عملی برای رفع این مشکلات انجام دهیم .

وی تاکید کرد: در شرایط امروز مهم ترین رسالت همه ما که به هر نحوی مسئول هستیم این است که به مردم امید واقعی بدهیم و این امید واقعی تنها از طریق کار برای مردم انجام می شود و همه باید شبانه روز برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم .

استاندار کرمانشاه پیشنهاد برگزاری رویداد "پیشنهادات، خلاقیت‌ها و ابتکارات" را مطرح کرد و افزود: با برگزاری این رویداد شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند پیشنهادات، ابتکارات و خلاقیت های خود را برای حل مشکلات استان و شهرها و روستاهای آن مطرح کنند و قطعا با داشتن راهکارهای متعدد می توانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم .

.

علی شعبانی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه هم در این جلسه با تاکید بر نقش مهم شوراها در اداره امور شهرها و روستاها گفت: از همان اول انقلاب نگاه امام راحل اداره امور کشور توسط خود مردم بوده  و شوراها به خوبی مصداق این نگاه هستند که از دل مردم و با رای مردم انتخاب شده و اداره امورات مردم را برعهده دارند .

وی افزود: شوراها با رای مردم قبول مسئولیت کرده اند و باید تمام دغدغه مندی خود را برای رفع مشکلات مردم گذاشته و اختلافات سلیقه ای را کنار بگذارند .

شعبانی تصریح کرد: امروز دشمن معیشت مردم و حوزه اقتصاد را نشانه گرفته و تلاش دارد کارآمدی نظام را زیرسوال ببرد و همه ما باید در جهت رفع مشکلات و ارتقا این کارآمدی تلاش کنیم .

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی هستند و تلاش و کار آنها نشان دهنده کارآمدی نظام است، بنابراین شوراها باید با دغدغه مندی، تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم کرده و از بحث های حاشیه‌ای اجتناب کنند



دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران