آرامش سفر هاي نوروزي با اقامتگاه هاي گردشگري روستاهای كرتويج و کندولــه

آرامش سفر هاي نوروزي با اقامتگاه هاي گردشگري روستاهای كرتويج و کندولــه


روستای کندوله از توابع بخش دینور شهرستان صحنه می باشد که در52 کیلو متری شهر صحنه و 75 کیلو متری مرکز استان (کرمانشاه) در ناحیه اي کوهستانی با آب و هوايي معتدل قرار دارد .

روستای کندوله درکوهپایه استقرار یافته و بافت مسکونی متمرکز دارد. روستا معابر عریض دارد و در برخی از آنها درختان بلند و نهرهای آب فضای دلپذیری را به وجود آورده است. تاکستان های زیبا و متعددی که در فصل تابستان خوشه های انگور از تاک های آن آویزان می شود مناظری بسیار جذاب پدید آورده است و همچنین باغات پلکانی واقع شده در دامنه کوه بر زیبایی این مناظر افزوده است .

در 26 کیلو متری روستا دشت پهناور و معروف دینور واقع شده است. این دشت به لحاظ مناظر طبیعی ؛ بسیار زیبا و بي بديل است. این دشت زیستگاه انواع پرندگان و جانورانی مانند کبک، تیهو، گرگ، روباه و خرگوش است .



در حوالی روستاي کندوله بقعه نور بخش واقع شده است که محوطه اطراف آن به عنوان گورستان روستا مورد استفاده قرار می گیرد. قلعه مروان بر بالای کوه لمه قه لا(سیه قلعه) در شمال شرقی کندوله قرار دارد و مردم کندوله معتقدند که این قلعه محل اختفای مروان خلیفه اموی بوده است. قلعه مروان از آثار تاریخی این روستا است.
در روستاهاي كندوله و كرتويج سياچادرهاي با عرضه محصولات و غذاهاي محلي برپا است و همچنين اقامتگاه هاي با امكانات مناسب جهت اسكان گردشگران در طول سال به ويژه تعطيلات نوروز فراهم شده است.





دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران