منطقه گلين آماده پذيرايي از گردشگران و مهمانان نوروزي

منطقه گلين آماده پذيرايي از گردشگران و مهمانان نوروزي


روستای گلین از توابع بخش مرکزی گیلان غرب استان کرمانشاه در فاصله ۳۳کیلومتری شهرستان گیلان غرب در مسیر جاده گیلان غرب سرپل ذهاب، همجوار دشت زیبا با شالیزارهای پهناور دیره واقع شده است. گلین دره ای پوشیده از درختـان گوناگون با اناری معروف و رودی همیشه خروشان است که کیلومترها زیبایی و لطافت را به گردشگران و مهمانان خود هدیه می کند .

منطقه گلین در فصل های بهار و تابستان بواسطه طبیعت سرسبزش، همواره پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از مناطق مختلف استان کرمانشاه و سایر استان های کشور است. جاذبه های کوهستانی، پوشش گیاهی و باغات درهم تنیده، ارتفاعات زیبا و مسیر کوهنوردی از جمله ویژگی های بارز و منحصر بفرد منطقه نمونه گردشگری سراب گلین است .

مردم روستاهای گلین به زبان کردی کلهری صحبت می کنند و به ایل کلهر وابسته هستند، برنج، انار، گردو و گندم از مهمترین محصولات کشاورزی منطقه گلین است .

رودخانه گلین از بین دو کوه می گذرد و تمام باغ ها و زمین های کشاورزی این ناحیه را آبیاری می کند، در این منطقه پرورش ماهی نیز توسعه زیادی پیدا کرده است .

درآمد مردم روستا از طریق فعالیت های زراعی، دامداری وباغداری تامین می شود.برنجِ عنبر بو، انار، گردو وگندم از مهمترین محصولات منطقه گلین می باشند و رودخانه گلین در بین دو کوه می گذرد وتمام باغات و محصولات این ناحیه را آبیاری می کند و در این منطقه پرورش ماهی نیز وجود دارد.

خانه ها در این منطقه با سنگ، گل و چوب به شکل پلکانی ساخته شده اند به طوریکه پشت بام خانه ای، حیاط خانه همسایه است و این منطقه آب و هوایی معتدل و کوهستانی با طبیعتی سرسبز دارد .

سراب گلین، گوردخمه دیره، باغها، طبیعت و کوهستان اطراف این روستا از دیگر جذابیت های روستای هدف گردشگری گلین به شمار می آیند و دره ای زیبا به طول حدود ۴۰ کیلومتر و عمق ۴۰۰ متر جلوه اي ويژه به چشم انداز روستا بخشيده است.


آب و هوای مطبوع و دل انگیز، حیات وحش بکر، وجود رودخانه خروشان و ارتفاعات و صخره های دیدنی از دیگر ویژگی های قابل توجه این منطقه نمونه گردشگری در شهرستان گیلان غرب می باشد. 

جدای از شگفتی های طبیعی در این منطقه آثار تاریخی متعددی نیز وجود دارد از جمله می توان به کتیبه فرهاد (یا فرهاد کن) در ۱۵۰ متری پل شاه، طاق روبروی روستای نجار که شامل چند پله، یک حوض و چند گودال برای ذخیره مواد غذایی و قلعه گرگین با دیوارهای قدیمی، یک حوض و یک کتیبه در نزدیکی سر باغ گلین و قلعه انجاورود اشاره كرد.


 

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران