دایرةالمعارف بازی‌های بومی محلي در استان تدوین می‌شود

دایرةالمعارف بازی‌های بومی محلي در استان تدوین می‌شود

 

بهرام بهروش رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی استان کرمانشاه از تدوین دایرةالمعارف بازی‌های بومی در این استان خبر داد و گفت: تدوین این دایرةالمعارف در راستای صیانت از آئین‌های اصیل و بومی استان کرمانشاه است .

بهرام بهروش با بیان اینکه تا‌کنون 100 بازی بومی و محلی در کرمانشاه شناسایی شده است، اظهار داشت: برخی از این بازی‌ها در استان در حال فراموشی است که شناسایی و احیای آنها ضرورت دارد .

وی تیرکمان دستی، قمچان، کلاه روانکی، طناب‌کشی و ... را نمونه‌هايی از بازی‌های محلی استان کرمانشاه عنوان کرد و اعلام كرد: برای حفظ بازی‌های محلی برای نسل آینده دایرةالمعارف این بازی‌ها در استان کرمانشاه تدوین می‌شود كه در اين زمينه از معلومات افرادی که شرایط سنی آن‌ها اقتضا می‌کند و بازی‌ها محلی را بیشتر می‌شناساند، استفاده خواهد شد.

بهروش تصریح کرد: در این دایرةالمعارف تمامی بازی‌های شناسایی می‌شود و نحوه‌، شرایط  و تمامی قوانین بازی در دایرةالمعارف درج می‌شود .

این مسؤول ورزشي از افرادی که با بازی‌های بومی و محلی آشنایی دارند خواست به هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی استان کرمانشاه مراجعه کنند و افراد که بازی ارائه دهند، بازی در دایرةالمعارف به‌نام شخص ارائه‌دهنده ثبت می‌شود .

 

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران