بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف آب شرب در مناطق روستایی ضروري است

بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف آب شرب در مناطق روستایی ضروري است

ايرج شهبازي مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مشترکین تنها 20 درصد قیمت آب‌بها را پرداخت می‌کنند، از آنها خواست صرفه‌جویی لازم را در مصرف آب داشته باشند.
ایرج شهبازی گفت: همزمان با شروع فصل تابستان، هفته اول تیرماه به صورت نمادین به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است .           
وی با بیان اینکه بخش آب روستایی از جمله مهمترین بخش‌هایی است که صرفه‌جویی در آن اهمیت دارد، افزود: بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب روستایی همواره مورد تاکید بوده و شرکت آب و فاضلاب روستایی هم برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه آب در این بخش داشته است.              
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اضافه کرد : باید به این موضوع توجه داشته باشیم که ما در یک کشور نیمه خشک زندگی می‌کنیم و منابع آبی ما به شدت در حال کاهش است و از سوی دیگر جمعیت کشور رو به افزایش می باشد و به همین دلیل توجه به مدیریت مصرف آب ضروری است.   
شهبازی عنوان کرد: از سوی دیگر آبی که مشترکین مصرف می‌کنند به فاضلاب تبدیل می‌شود که خطری جدی برای محیط زیست است و از همین رو هرچه در مصرف آب مدیریت داشته باشیم، به حفظ محیط زیست هم کمک می‌کنیم.
اين مسئول با اشاره به هزینه‌های بالای تمام شده آب برای این شرکت، اعلام كرد: آب بهایی که مشترکین پرداخت می کنند تنها 20 درصد هزینه‌ها را پاسخ می‌دهد و 80 درصد مابقی از منابع عمومی دولت تامین می‌شود، اما اگر همین 20 درصد را هم دریافت نکنیم، خدمات رسانی مطلوب ما را تحت شعاع قرار می‌دهد.             
وي تصريح كرد: حدود 45 میلیارد ریال از مشترکین روستایی طلب داریم و از مشترکین خواست با پرداخت به موقع آب بها این شرکت را در خدمات رسانی بهتر یاری دهند.       
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ابراز امیدواری کرد، در حال حاضر به 93 روستای استان آبرسانی سیار می‌شود که این تعداد در زمان اوج مصرف به 300 روستا افزایش می‌یابد كه با اقدامات انجام شده و برخورداری تعدادی از روستاها از نعمت آب، امسال با وجود کاهش بارش‌ها در فصل
  گرما تعداد روستاهایی که به آبرسانی سیار نیاز دارند از سال گذشته بیشتر نشود.

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران