افتتاح و کلنگ زنی بوستان روستاهای آیینه و چالگه بخش مرکزی شهرستان سرپل ذهاب

افتتاح و کلنگ زنی بوستان روستاهای آیینه و چالگه بخش مرکزی شهرستان سرپل ذهاب

  

آيين افتتاح و کلنگ زنی بوستان روستاهای آیینه و چالگه بخش مرکزی شهرستان سرپل ذهاب با حضور مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري؛ مسئولان و مردم اين روستاها برگزار گرديد.

سیروس صادقی بخشدار مركزي شهرستان سرپل ذهاب در حاشیه اين مراسم اظهار داشت: با عنایت به اهمیت و ضرورت توسعه بوستانهای روستایی وایجاد پارکهای کودک در روستاهای آینه و چالگه، به لحاظ نقش بسزایی آن در گذران اوقات فراغت مردم به ویژه کودکان، ایجاد بوستانها و پارکهای مذکور در دستور کار قرار گرفت .

وی با بیان اینکه بوستا‌ن‌ روستای آینه با مساحت یک هزارمتر با اعتبار300میلیون ریال در بخش مرکزی دارای امکانات لازم رفاهی، تفریحی، پارکی و ورزشی مجهز می باشد گفت: اجرای این طرح‌ها ضمن اینکه زمینه نشاط کودکان ، جوانان و نوجوانان در روستاها فراهم می‌کند آبادانی و ماندگاری روستائیان در روستا در پی دارد.

وي تصریح کرد: بوستان روستای چالگه با مساحت یک هزارمتر با اعتبار300میلیون ریال کلنگ زنی شده است و امید است با وجود بوستان و فضای سبز در روستاها باعث ایجاد روحیه، طراوت، نشاط و افزایش جذابیت‌های بصری در محیط‌ های روستایی شود.

بخشدار مرکزی شهرستان با بیان اینکه برای ساخت این دو بوستان‌ روستایی در بخش مرکزی اعتبار600میلیون ریال از محل دهیاریها تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: در صورت درخواست دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها، مجوز لازم برای احداث بوستان های روستایی در سطح روستاهای شهرستان صادر و از نظر مالی حمایت می شوند.

 اين مسئول بیان داشت: حفظ آب و خاک از فرسایش آبی و بادی، احیای زمین های متروکه و بدون متولی، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و ایجاد روحیه تعاون و مشارکت و بهره برداری بهینه از امکانات طبیعی موجود ازمهمترین اهداف ایجاد بوستان و فضاهای سبز در روستا می باشد.




دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران